This banner is designed from“Tayu and Kamuro(A Courtesan and an Attendant)”by Kitagawa Utamaro, Mizuta Museum of Art, Josai University Corporation

Back Issues (each)

No.28 (December 2005)

  • Tamura Toshiko, Shingeki, and the New Woman
    Tim Yamamura
    舞台における「家」の再構築-田村とし子、新劇と新しい女
  • Tamura Toshiko's Narratives of Resistance
    Phyllis Larson
    「自分...はいまそっくり自分のものだ」-田村俊子が語る大正時代における抵抗
  • The Body, Migration, and the Empire: Tamura Toshiko's Writing in Vancouver from 1918 to 1924
    Noriko J. Horiguchi
    移動する身体と帝国:バンクーバーにおける田村俊子の作品(1918年~ 24年)
  • Writing between the Spaces of Nation and Culture:Tamura Toshiko's 1930s Fiction about Japanese Immigrants
    Anne Sokolsky
    国体と文化の間に書くこと:田村俊子の日本移民に関して1930年代の作品
  • Sato (Tamura) Toshiko's Shanghai Period (1942-1945) and the Chinese Women's Periodical Nu-Sheng
    Peichen Wu
    佐藤(田村)俊子の上海時代(1942-45)と中国語女性雑誌『女聲』

Page top